papierosy, kawa, słodycze, alkohol walka z nałogami


Rzucanie palenia

Jak pozbyć się nałogu? Skuteczna walka z nałogami


Nałóg - w sytuacji gdy określona czynność sprawia Ci jakąkolwiek przyjemność to zaczynasz ją nieświadomie powtarzać przy każdej możliwej okazji. Nałogi są bardzo szkodliwe, a do tego zazwyczaj niezuważalnie dochodzi do przekroczenia granicy między "używaniem" a "nadużywaniem". Jak się pozbyć nałogu, szkodliwych przyzwyczajeń? Posiadając silną wolę oraz znając pewne zasady możesz sobie z każdym nałogiem poradzić.

Jak pozbyć się nałogu palenia papierosów? Tak więc przede wszystkim aby pozbyć się tego nałogu potrzebna Ci będzie motywacja. Jakiś dobry powód dla którego chcesz rzucić palenie, którym przekonasz siebie. Wybierz powód dostatecznie silny, aby przeważył nad chęcią zapalenie papierosa. Pomocne przy rzucaniu palenia są substytuty nikotyny a także tabletki ograniczające łaknienie nikotyny. Jeżeli kawa wyzwala u Ciebie chęć palenia - przerzuć się na herbatę na klika tygodni. Jeżeli zazwyczaj palisz po posiłkach, znajdź sobie substytut papierosa: na przykład - mycie zębów czy żucie gumy. Kiedy wypaliłeś swojego ostatniego papierosa, wyrzuć z domu wszystkie popielniczki i zapalniczki aby pozbyć się z domu tak znajomego zapachu i elementów kojarzących się z paleniem papierosów. Ruch na świeżym powietrzu pomoże zmniejszyć chęć zapalenia papierosa i zlikwiduje przykre oznaki braku nikotyny. Zamiast sięgnąć po papierosa wyjdź na podwórko, pojedź do lasu. Nawet niezbyt wyczerpujące ćwiczenia, takie jak spacer z psem czy wyrywanie chwastów z trawy pomogą rzucić palenie i spalić kalorie, a tym samym zapobiegniesz dodatkowym kilogramom, jakie mogą Cię zaskoczyć po rzuceniu palenia.

Jak wyzwolić się z nałogu jedzenia słodyczy? Jeżeli nie możesz przeżyć dnia bez czegoś słodkiego, gdy jesteś zdenerwowana lub zmęczona to wtedy sięgasz po batoniki, ciasteczka i inne słodycze. Aby uwolnić się z nałogu jedzenia słodyczy musisz starać się, aby poziom cukru w Twoim organizmie zbytnio nie spadł. Bądź szybsza od nałogu jedzenia słodyczy, staraj się codziennie jeść głównie produkty o niskim indeksie, czyli takie, które nie będą powodowały tak dużych wachań poziomu cukru we krwi. Aby pozbyć się nałogu jedzenia słodyczy powinnaś spożywać brązowy ryż, kasze, pieczywo razowe, płatki owsiane. Powolny przyrost cukru i długofalowe utrzymywanie go na odpowiednim poziomie sprawi, że przestaniesz siegać po słodycze, a tym samym pozbędziesz się mającego wpływ na sylwetkę nałogu jedzenia słodyczy. W pierwszej fazie walki z nałogiem jedzenia słodyczy zamiast jeść słodycze spożywaj owoce, suszone morele lub rodzynki, orzechy. Używając silnej woli oraz trzymając się postanowień szybko odzwyczaisz się od jedzenia słodyczy, natomiast w zamian zyskasz zgrabną sylwetkę i lepsze zdrowie.

Walka z nałogami Jak rzucić palenie Uzależnić można się prawie od wszystkiego. Nałóg kojarzony zazwyczaj z papierosami, alkoholem, słodyczami, hazardem poszerza coraz bardziej zasieg swojego pojęcia o kilkadziesiąt nowych rzeczy, czynności, substancji, takich jak - telewizja, internet, telefon komórkowy, seks, gry komputerowe, korzystanie z solarium, gadżety, praca, robienie zakupów, fitness, dieta, operacje plastyczne, ekstremalna jazda autem, a nawet kontrolowanie rachunków bankowych, czytanie etykiet i wiele innych nałogów na miarę XXI wieku.

Każdego roku zwiększa się liczba osób dotkniętych coraz to nowym nałogiem, z czego niektórzy posiadają nawet po kilka nałogów na raz.

Co wpływa na to, ze popadamy w nałogi? Otóż duży wpływ na popadanie w nałogi ma stres, który towarzyszy nam na każdym kroku - w pracy, w której trwa wieczna walka o wzrost wydajności, telewizja - przekazująca mnóstwo złych wiadomości, emanujące przemocą programy informacyjne, reklama - pokazuje produkty dla nas niedostępne, a nawet domowe finanse - narażane wciąż na uszczerbek poprzez nowe oferty kredytów, debety dostępne na kartach płatniczych, wdzierające się w nasze życie "ulgi" i "promocje".

Jeżeli dopisać do tej listy budzące w nas kompleksy modowe trendy czy destrukcyjną dla relacji międzyludzkich anonimowość wielkomiejskiego życia, a także szybkość i pobieżność kontaktów z innymi ludźmi, lista powodów do popadnięcia w nałóg staje się pełna.

Najbardziej podatne na nałogi z powodu stresu są osoby, u których kłopoty w pracy nakładają się na problemy w domu. Do tego większość osób nie potrafi poradzić Sobie z napotkanymi porażkami w życiu i ucieka wówczas w nałóg picia alkoholu, używania narkotyków czy też inne używki, które mają przynieść uspokojenie. Takie zachowania zazwyczaj prowadzą do autodestrukcji – konsekwencją nałogów są kolejne niepowodzenia w życiu osobistym jak również w pracy.

Ponieważ żyjemy w bardzo szybkim tempie i codziennie staramy się podołać coraz to nowym wyzwaniom - stres i negatywne przeżycia mogą nasilić ryzyko popadnięcia w nałóg. Takie sytuacje zdarzają się najczęściej, gdy pierwsze oznaki zgubnego działania stresu zostaną zbagatelizowane. Nie podjęcie odpowiednich działań w poczatkowej fazie oddziaływania stresu prowadzi do uzależnienia od alkoholu, narkotyków, tytoniu, hazardu itp., lub też może spowodować powrót nałogu u osób, które kiedyś miały z nałogiem do czynienia.